Tor Gillesa Villeneuve'a, na którym od lat rozgrywane jest Grand Prix Kanady przechodzi właśnie kluczowe zmiany, mające na celu dostosowanie go do standardów bezpieczeństwa pod kątem nowych, szybszych bolidów F1.
Ze względu na zmiany w regulaminie technicznym oraz przyspieszenie nowych bolidów, FIA wraz z postępem sezonu wydaje kolejne dyrektywy dla organizatorów, którzy muszą zadbać o odpowiedni poziom bezpieczeństwa na swoich torach.Według opinii ekspertów na torze w Montrealu nowe bolidy ponownie powinny wyraźnie przyspieszyć i w porównaniu do lat ubiegłych mają one notować czasy okrążeń lepsze od 3 do 5 sekund.
Układ toru oczywiście nie ulegnie zmianie, ale niektóre z zaleceń FIA mogą budzić kontrowersje.
Mniej kontrowersyjne zmiany polegają na zastąpieniu większości barier i części band z opon nowoczesnymi, pochłaniającymi energię uderzenia barierami Tecpro.
Kontrowersje wśród kibiców z pewnością wzbudzą jednak zalecenia mające na celu częściowe usunięcie pułapek żwirowych i zastąpienie ich pasem asfaltowego pobocza, a także zmiany wprowadzone wokół ostatniej szykany na torze, gdzie znajduje się słynna "ściana mistrzów".
FIA chce zmienić kąt pod jakim jest ona usytuowana na torze, gdyż w obecnym kształcie, zdaniem Federacji, jest ona zbyt niebezpieczna. Jak to wyjdzie w praktyce przekonamy się już na początku czerwca kiedy to Formuła 1 będzie wybierała się do Montrealu.
Promotor Grand Prix spodziewa się, że prace nad wdrożeniem zaleceń FIA zostaną ukończone do połowy maja.
19.04.2017 21:41
0
Jasne...Najlepiej skoście trawniki, wykarczujcie las i zalejcie wszystko asfaltem w pizdu .... Ehhhhh.... szkoda słów...
19.04.2017 21:48
0
Ale problemy mają kurde szkoda gadac.
19.04.2017 22:25
0
Mam nadzieję, że ze ściany mistrzów nie zrobią kolejnego zakrętu na pełnym gazie...
19.04.2017 22:47
0
Nie wierzę, że w montrealu czas będzie poprawiony o 3-5 sekund, przecież to krótki tor z długą prostą, a prędkości maksymalne bolidów pozostały praktycznie bez zmian.
19.04.2017 23:07
0
@4 Jeżeli znacznie zmniejszą kąt zakrętu przy ścianie mistrów, to będzie to możliwe ;D
20.04.2017 08:06
0
Co tam jest do zmiany, chyba jedynie wprowadzenie barier TecPro i w zasadzie to tyle. Pomysł z usunięciem żwirowych pułapek jest trochę kiepski. Jestem ciekaw co będzie w Baku patrząc zwłaszcza na zakręt 9 i gabaryty tegorocznych bolidów. Jak dla mnie ten zakręt trzeba będzie pokonywać gęsiego, bo dwa auta się nie zmieszczą (wszerz)
20.04.2017 10:08
0
A nie lepiej wyasfaltować ze trzy kilometry kwadratowe, zadaszyć, oświetlić i namalować dwie proste i jeden zakręt, wtedy ani żwir, deszcz czy wiatr nie będzie nikomu przeszkadzał. Załamka.
20.04.2017 10:47
0
No nieee! Zakręt po prostej jest niebezpieczny. Prosta 5 km + 2 km na wyhamowanie - myślę, że starczy !!!!!!
20.04.2017 12:33
0
wincy asfaltu wincy będzie ciekawiej
20.04.2017 13:39
0
Jak kiedyś pisałem. Wystarczy wyasfaltować kwadrat o boku 8x8 km, wymalować linie i ustawić bandy wyznaczające tor przejazdu. I co tydzień można by rozgrywać wyścigi, zmieniając konfiguracje :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się